Наша діяльність

Аспірантура

Міжнародні відносини

 

Загальна інформація про міжнародні відносини медичного інституту

Стажування викладачів за кордоном

 

 

КОНКУРСНІ ПРОГРАМИ

Програма наукових досліджень у галузі природніх та гуманітарних наук (Фонд Фріца Тіссена)

Стипендіальна програма Вісбі: аспірантура та постдок у Швеції

Дослідницькі гранти в галузі біомедицини (Фонд Берінгер-Інгельхайм)

Літні дослідницькі школи в Швейцарії для студентів-медиків

Магістратура для медиків та юристів у Нідерландах

Магістратура у Коледжі Європи (Бельгія)

МІЖНАРОДНА АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ

Участь у 83-му Конгресі Європейської асоціації з атеросклерозу

Чудовий досвід та незабутні враження від стажування в медичному закладі в Німеччині

Аспірант кафедри внутрішньої медицини доповіла про свої здобутки на науковому форумі в Греції

Досвід сумчан з впровадження сучасної освіти у рамках проекту TEMPUS було високо оцінено на міжнародній зустрічі у Грузії

Відбувся науковий семінар за результатами стажування д.м.н. Погорелова М.В. у Шеффілдському університеті

З досвідом викладання медико-профілактичної справи на кафедрі гігієни знайомилася професор Плевенського університету (Болгарія)

У Великобританії доцент медичного інституту пройшов тренінг з віртуальних технологій сучасної медичної освіти 

Проведено другу школу молодих учених з молекулярної генетики за участю відомого вченого з Росії проф. О.В. Полонікова 

Наші викладачі підвищили кваліфікацію у Стенфордському університеті (США)

Стажування студентів з Казахстану на новітніх клінічних базах медінституту СумДУ отримало високу оцінку зарубіжних партнерів

Викладачі кафедри патанатомії взяли участь в міжнародній науковій конференції (С.Петербург, Росія)

Кафедра внутрішньої медицини розвиває співпрацю з науковцями Південної Кореї

З дипломами І та ІІ ступеню та угодою про співпрацю повернулися представники медичного інституту СумДУ з Болгарії

Візит науковців-терапевтів медичного інституту до Чеської республіки

Плідна співпраця науковців СумДУ на чолі з член-кор. НАНУ Суходубом Л.Ф. з білоруськими колегами

Участь у Міжнародній конференції з медичної освіти AMEE 2013

Медичний інститут відвідав аспірант Шеффілдського університету (Великобританія)

Старший викладач кафедри гігієни Липовська В.В. відзначена сертифікатом Всеросійської конференції з мікробіології (Санкт-Петербург, Росія)

Участь делегації медичного інституту в робочій нараді представників університетів у м. Нікосія (Кіпр)

Візит у Мінськ член-кор. НАНУ, професора Суходуба Л.Ф.

Участь у конференція з медичної фізики у м.Каунас (Литва)

Участь у 24-му Європейському конгресі патологів (м. Прага, Чехія) 

Студент 5-го курсу Дубовик Євген отримав І місце на міжнародній конференції у м. Санкт-Петербург (Росія)

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КОМІСІЇ ТЕМПУС

Адаптація навчальних планів в умовах впровадження проблемно - орієнтованого навчання (інтерв'ю заст. директора медінституту Лободи А.М.)

Модернізація медичної освіти - нагальний виклик сучасності (інтерв'ю директора медичного інституту Сміянова В.А.)

Переваги системи PBL в інтеграційному сприйнятті студентами клінічних дисциплін (інтерв'ю студента Івана Савостьянова)

Заступник директора Лобода А.М. взяв участь в координаційній зустрічі в рамках реалізації освітнього проекту ТЕМПУС

Досвід сумчан з впровадження січасної освіти у рамках проекту TEMPUS було високо оцінено на міжнародній зустрічі у Грузії

У Великобританії доцент медичного інституту пройшов тренінг з віртуальних технологій сучасної медичної освіти

Участь у Міжнародній конференції з медичної освіти AMEE 2013 

Участь делегації медичного інституту в робочій нараді представників університетів у м. Нікосія (Кіпр) 

Стажування за кордоном

В 2011–2013 роках науково-педагогічні працівники та аспіранти отримали 16 індивідуальних грантів на суму понад 216 400 грн., що дало можливість стажування у закордонних навчальних закладах та участі у роботі міжнародних конференцій.

Делегація медичного інститутуПрофесор Чемич М. Д., завідувач кафедри інфекційних хвороб з епідеміологією та Піддубна А. І., аспірант кафедри, у 2011 р. з робочим візитом відвідали тренінг з міжнародного клінічного дослідження TMC125-TiDP02-IFD3002 (відкрите дослідження для оцінки безпечності, переносимості та фармакокінетики застосування препарату етравірин у комбінації з іншими антиретровірусними препаратами у пацієнтів, інфікованих ВІЛ-1, які отримували антиретровірусне лікування, IV фаза), що відбувся у Амстердамі, Нідерланди. Чемич М. Д. у 2011 р. у якості головного дослідника був присутній у Римі, Італія, на зустрічі співвиконавців міжнародного клінічного дослідження BCX1812-301 (багатоцентрове, рандомізоване, подвійне сліпе, контрольоване дослідження фази 3 для оцінки ефективності та безпечності внутрішньовенного застосування перамівіру як доповнення до стандартної терапії в порівнянні зі стандартною терапією, окремо у дорослих людей і підлітків, госпіталізованих з грипом у тяжкій формі).

Медичні семінари в Зальцбурзі проводяться з метою обміну досвідом лікарів з провідних американських лікарень і медичних шкіл з лікарями, практикуючими в Центральній і Східній Європі, Центральній Азії, країнах колишнього Радянському Союзу.

Винниченко О. І., аспірант кафедри хірургії з курсом дитячої хірургії та онкології відвідав міжнародну наукову конференцію, присвячену дослідженню меланоми шкіри на базі Sheraton Frankfurt Hotel and Conference Centre та медичну конференцію на базі компанії F.Hoffman-La Roche Ltd. And Quintiles, Італія, Рим.

Погорєлов М. В. в.о. завідувача кафедри гігієни та екології, у рамках державної програми Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України пройшов стажування у Шеффілдському університеті, м. Шеффілд, Великобританія, у листопаді 2012 року з метою вдосконалення методів синтезу та аналізу біосумісних матеріалів для медицини.

Під час стажування Погорєлов М. В. відвідав семінари та лекції з анатомії людини, клітинної та тканинної інженерії; ознайомився з методикою самостійної роботи студентів в лабораторіях університету; провів практичне заняття для студентів спеціальності «Біоматеріали» з анатомії людини; відвідав семінар по програмі «ERASMUS» та ознайомився з особливостями роботи університету з академічної мобільності.

Провів дослідження власних матеріалів в лабораторії клітинної інженерії та 3 семінари у відділі тканинної інженерії та біоматеріалів на тему «Можливості СумДУ для співробітництва з науковцями Шеффілдського університету». Вивчив методики роботи з культурами клітин. Відвідав міжнародну конференцію «Tribology» та провів факультетський семінар на тему «Матеріали на основі хітозану для біомедичного застосування». Рецензував роботи аспірантів відділу біоматеріалів та наукові публікації журналу «Journal of Biomaterials and Tissue Engineering».

Було заплановано 2 спільні публікації з науковцями Шеффілдського університету по матеріалах проведених досліджень.

Приходько О.О., асистент кафедри анатомії людини 26 листопада – 2 грудня 2012 стала учасником стажування “Сучасний університет – проектний підхід до організації роботи згідно до положень європейських кваліфікаційних рамок”. Співорганізаторами стажування були Університет Інформатики (Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności w Łodzi - WSIiU), м. Лодзь, Польща, та Центрально - Європейська академія Навчань та Сертифікації, м. Бигощ, Польща.

Викладачі, що зібралися з різних частин України, мали змогу поспілкуватися з практиками, які з власного досвіду розповіли про можливості та перспективи проектного підходу до організації роботи ВНЗ. Були наведені реальні приклади вже здійснених проектів. Особлива увага в сучасній Європі приділяється програмі навчання протягом життя - Lifelong Learning Programme (2007-2013), що є наступницею програм Socrates, Leonardo da Vinci and ICT / Open & Distance Learning (2000-2006). Вона підтримує можливості навчання від дитинства до старості в кожній окремій життєвій ситуації. 14 липня 2007 року Європейська Комісія затвердила нове покоління грантових програм на період 2007-2013 років в наступних областях: освіта, професійна підготовка, культура, молодь та громадянство. Бюджет циклу програм складає 6, 970 мільйонів ЄВРО на період 2007-2013рр.

Під час стажування прослухані лекції та доповіді з наступної тематики:

  1. Рівні і правила визнання українських освітніх документів в європейському освітньому просторі.
  2. Болонська система: історія, стандарти, актуальний стан. Триступенева система навчання і кваліфікаційні рівні європейського освітнього простору
  3. Комп’ютерна підтримка якості навчання в контексті Національних Кваліфікаційних Рамок
  4. Допомога у виході на ринок праці студенту та випускнику.
  5. Характеристика проекту, принцип рівності шансів, планування проекту, планування аплікаційного внеску, індикатори, вказівки з погляду на прийнятність витрат.
  6. Можливість реалізації міжнародних навчальних проектів.
  7. Комп’ютерна підтримка якості навчання в контексті Національних Кваліфікаційних Рамок.

Учасники стажування залишились задоволені навчанням.

Під час закордонних відряджень та стажувань викладачі опановують і успішно використовують новітні методики навчання, наукові розробки, інформаційні технології як засіб інноваційного підходу до процесу навчання і підготовки сучасних конкурентоспроможних спеціалістів у галузі медицини.

Ми працюємо над подальшим розширенням міжнародного співробітництва, залученням наших співробітників та студентів до участі у міжнародних проектах; у міжнародних конкурсах на здобуття грантів; відрядженнями за кордон науково-педагогічних кадрів для викладацької та наукової роботи, на стажування, проведення спільних наукових досліджень із зарубіжними лабораторіями, медичними закладами; укладенням прямих договорів про співробітництво із закордонними навчальними й науковими установами тощо.

Детальна інформація про найважливіші гранти Європейського союзу розташована на сторінці http://welcomeurope.com/, де представлені понад 450 європейських програм фінансування, а також методологія підготовки проектів, які б відповідали вимогам ЄС.

Міжнародна діяльність

Інтеграція у світову освітню і наукову спільноту та повноправне користування їх здобутками неможливе без співпраці з навчальними та науково-дослідними закладами зарубіжних країн.

Ця робота в медичному інституті ведеться через активну співпрацю кафедр з іноземних партнерами: технологічним університетом м. Каунас, Литва; Белгородським державним університетом, Росія; Курським державним медичним університетом; Рязанським державним медичним університетом; науково-дослідницьким інститутом морфології людини РАМН; регіонарним клінічним шпиталем, Контон Аарау, Швейцарія; Academisch Medisch Centrum Universiteit van Amsterdam – центром паразитології; Московським ЦНДІ епідеміології та інфекційних хвороб; 2-м медичним інститутом, кафедрою інфекційних хвороб, м. Санкт-Петербург; Московським гепатологічним центром, Вищою школа наук (Польща), Шеффілдським університетом, Великобританія.

Реалізацію міжнародних освітніх програм і проектів медичний інститут проводить спільно з університетом. У 2012 році медичний інститут розпочав роботу по програмах TEMPUS та Erasmus Mundus.

Детальна інформація розташована:

Програми TEMPUS (транс’європейська програма мобільності для навчання в університетах) — освітня програма Європейського Союзу, яка підтримує модернізацію системи вищої освіти та створює простір для співпраці в країнах-партнерах ЄС через університетські проекти; сприяє модернізації управління та керівництва вищими навчальними закладами; зміцнення ролі вищих навчальних закладів у суспільстві та їх внеску в розвиток навчання протягом всього життя; зміцнення «трикутника знань», представленого освітою, дослідженнями й інноваціями в університетах; заохочення зв'язків із ринком праці, тощо.

Tempus сприяє просуванню політики ЄС у сфері вищої освіти. Європейська Комісія тісно співпрацює з країнами-членами в сфері вищої освіти, підтримуючи реформування систем вищої освіти в Європі з метою їхнього гармонійного розвитку, гнучкості й більшої відповідності до потреб суспільства.

Разом із країнами-членами Європейська Комісія приділяє увагу трьом основним сферам реформ у галузі вищої освіти: реформування навчальних програм, вдосконалення управління, реформи фінансування. Ці напрями, безумовно, пов'язані з Болонським процесом, метою якого є створення Європейського простору вищої освіти. Болонський процес привів у дію ряд реформ, викликаних необхідністю зробити системи вищої освіти в Європі більш сумісними і порівнюваними між собою, більш конкурентоздатними та привабливими для громадян Європи, для мешканців і учених з інших континентів.

Детальніша інформація про Болонський процес міститься на

http://ec.europa.eu/education/policies/educ/bologna/bologna_en.html

Детальнішу інформацію про Tempus можна знайти на сторінці:

http://ec.europa.eu/education/programmes/tempus/index_en.html

Програма Erasmus Mundus – це програма Європейського союзу зі співпраці у галузі вищої освіти. "Erasmus Mundus" передбачає гранти для студентів, аспірантів та викладачів. Програма надає також викладацькі та дослідницькі стипендії в Європі для науковців з третіх країн та стільки ж стипендій для науковців ЄС.

Детальніша інформація – на веб-сторінці:

http://ec.europa.eu/education/programmes/mundus/index_en.html

СТАЖУВАННЯ 2012 року

В 2011–2012 н. рр. науково-педагогічні працівники та аспіранти отримали 16 індивідуальних грантів на суму 216 400 грн., що дало можливість стажування у закордонних навчальних закладах та участі у роботі міжнародних конференцій.

Медичні семінари в Open medical institute, Зальцбург, Австрія, відвідали співробітники кафедри сімейної медицини доцент Мелеховець О.К: «Ліпідний метаболізм», вересень 2012 (.),та «Кардіологія» – доцент Деміхова Н.В.,жовтень 2012 р. Учасниками кожного семінару стали 30 лікарів, що займаються викладацькою діяльністю з 15 країн. Кожен учасник представив до обговорення доповідь про клінічний випадок зі своєї практики за темою семінару на англійській мові. Один робочий день був присвячений роботі в реабілітаційному серцево-судинному центрі, розташованому в заміській зоні в Альпах. Доцент кафедри педіатрії ПО Романюк О.К. відвідала аналогічній семінар в Зальцбурзі : "Загальна педіатрія" в квітні 2012 року.

Медичні семінари в Зальцбурзі проводяться з метою обміну досвідом лікарів з провідних американських лікарень і медичних шкіл з лікарями, практикуючими в Центральній і Східній Європі, Центральній Азії, країнах колишнього Радянському Союзу.

Винниченко О. І., аспірант кафедри хірургії з курсом дитячої хірургії та онкології відвідав міжнародну наукову конференцію, присвячену дослідженню меланоми шкіри на базі Sheraton Frankfurt Hotel and Conference Centre та медичну конференцію на базі компанії F.Hoffman-La Roche Ltd. And Quintiles, Італія, Рим.

Погорєлов М. В. в.о. завідувача кафедри гігієни та екології, у рамках державної програми Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України пройшов стажування у Шеффілдському університеті, м. Шеффілд, Великобританія, у листопаді 2012 року з метою вдосконалення методів синтезу та аналізу біосумісних матеріалів для медицини.

Під час стажування Погорєлов М. В. відвідав семінари та лекції з анатомії людини, клітинної та тканинної інженерії; ознайомився з методикою самостійної роботи студентів в лабораторіях університету; провів практичне заняття для студентів спеціальності «Біоматеріали» з анатомії людини; відвідав семінар по програмі «ERASMUS» та ознайомився з особливостями роботи університету з академічної мобільності.

Провів дослідження власних матеріалів в лабораторії клітинної інженерії та 3 семінари у відділі тканинної інженерії та біоматеріалів на тему «Можливості СумДУ для співробітництва з науковцями Шеффілдського університету». Вивчив методики роботи з культурами клітин. Відвідав міжнародну конференцію «Tribology» та провів факультетський семінар на тему «Матеріали на основі хітозану для біомедичного застосування». Рецензував роботи аспірантів відділу біоматеріалів та наукові публікації журналу «Journal of Biomaterials and Tissue Engineering».

Було заплановано 2 спільні публікації з науковцями Шеффілдського університету по матеріалах проведених досліджень.

Приходько О.О., асистент кафедри анатомії людини 26 листопада – 2 грудня 2012 стала учасником стажування “Сучасний університет – проектний підхід до організації роботи згідно до положень європейських кваліфікаційних рамок”. Співорганізаторами стажування були Університет Інформатики (Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności w Łodzi - WSIiU), м. Лодзь, Польща, та Центрально - Європейська академія Навчань та Сертифікації, м. Бигощ, Польща.

Викладачі, що зібралися з різних частин України, мали змогу поспілкуватися з практиками, які з власного досвіду розповіли про можливості та перспективи проектного підходу до організації роботи ВНЗ. Були наведені реальні приклади вже здійснених проектів. Особлива увага в сучасній Європі приділяється програмі навчання протягом життя - Lifelong Learning Programme (2007-2013), що є наступницею програм Socrates, Leonardo da Vinci and ICT / Open & Distance Learning (2000-2006). Вона підтримує можливості навчання від дитинства до старості в кожній окремій життєвій ситуації. 14 липня 2007 року Європейська Комісія затвердила нове покоління грантових програм на період 2007-2013 років в наступних областях: освіта, професійна підготовка, культура, молодь та громадянство. Бюджет циклу програм складає 6, 970 мільйонів ЄВРО на період 2007-2013рр.

Під час стажування прослухані лекції та доповіді з наступної тематики:

  1. Рівні і правила визнання українських освітніх документів в європейському освітньому просторі.
  2. Болонська система: історія, стандарти, актуальний стан. Триступенева система навчання і кваліфікаційні рівні європейського освітнього простору
  3. Комп’ютерна підтримка якості навчання в контексті Національних Кваліфікаційних Рамок
  4. Допомога у виході на ринок праці студенту та випускнику.
  5. Характеристика проекту, принцип рівності шансів, планування проекту, планування аплікаційного внеску, індикатори, вказівки з погляду на прийнятність витрат.
  6. Можливість реалізації міжнародних навчальних проектів.
  7. Комп’ютерна підтримка якості навчання в контексті Національних Кваліфікаційних Рамок.

Учасники стажування залишились задоволені навчанням.

Під час закордонних відряджень та стажувань викладачі опановують і успішно використовують новітні методики навчання, наукові розробки, інформаційні технології як засіб інноваційного підходу до процесу навчання і підготовки сучасних конкурентоспроможних спеціалістів у галузі медицини.

Ми працюємо над подальшим розширенням міжнародного співробітництва, залученням наших співробітників та студентів до участі у міжнародних проектах; у міжнародних конкурсах на здобуття грантів; відрядженнями за кордон науково-педагогічних кадрів для викладацької та наукової роботи, на стажування, проведення спільних наукових досліджень із зарубіжними лабораторіями, медичними закладами; укладенням прямих договорів про співробітництво із закордонними навчальними й науковими установами тощо.

Детальна інформація про найважливіші гранти Європейського союзу розташована на сторінці http://welcomeurope.com/, де представлені понад 450 європейських програм фінансування, а також методологія підготовки проектів, які б відповідали вимогам ЄС.

Загальна інформація (міжнародна діяльність)

Інтеграція у світову освітню і наукову спільноту та повноправне користування їх здобутками неможливе без співпраці з навчальними та науково-дослідними закладами зарубіжних країн.

Ця робота в медичному інституті ведеться через активну співпрацю кафедр з іноземних партнерами: технологічним університетом м. Каунас, Литва; Белгородським державним університетом, Росія; Курським державним медичним університетом; Рязанським державним медичним університетом; науково-дослідницьким інститутом морфології людини РАМН; регіонарним клінічним шпиталем, Контон Аарау, Швейцарія; Academisch Medisch Centrum Universiteit van Amsterdam – центром паразитології; Московським ЦНДІ епідеміології та інфекційних хвороб; 2-м медичним інститутом, кафедрою інфекційних хвороб, м. Санкт-Петербург; Московським гепатологічним центром, Вищою школа наук (Польща), Шеффілдським університетом, Великобританія.

Реалізацію міжнародних освітніх програм і проектів медичний інститут проводить спільно з університетом. У 2012 році медичний інститут розпочав роботу по програмах TEMPUS та Erasmus Mundus.

Детальна інформація розташована:

Програми TEMPUS (транс’європейська програма мобільності для навчання в університетах) — освітня програма Європейського Союзу, яка підтримує модернізацію системи вищої освіти та створює простір для співпраці в країнах-партнерах ЄС через університетські проекти; сприяє модернізації управління та керівництва вищими навчальними закладами; зміцнення ролі вищих навчальних закладів у суспільстві та їх внеску в розвиток навчання протягом всього життя; зміцнення «трикутника знань», представленого освітою, дослідженнями й інноваціями в університетах; заохочення зв'язків із ринком праці, тощо.

Tempus сприяє просуванню політики ЄС у сфері вищої освіти. Європейська Комісія тісно співпрацює з країнами-членами в сфері вищої освіти, підтримуючи реформування систем вищої освіти в Європі з метою їхнього гармонійного розвитку, гнучкості й більшої відповідності до потреб суспільства.

Разом із країнами-членами Європейська Комісія приділяє увагу трьом основним сферам реформ у галузі вищої освіти: реформування навчальних програм, вдосконалення управління, реформи фінансування. Ці напрями, безумовно, пов'язані з Болонським процесом, метою якого є створення Європейського простору вищої освіти. Болонський процес привів у дію ряд реформ, викликаних необхідністю зробити системи вищої освіти в Європі більш сумісними і порівнюваними між собою, більш конкурентоздатними та привабливими для громадян Європи, для мешканців і учених з інших континентів.

Детальніша інформація про Болонський процес міститься на

http://ec.europa.eu/education/policies/educ/bologna/bologna_en.html

Детальнішу інформацію про Tempus можна знайти на сторінці:

http://ec.europa.eu/education/programmes/tempus/index_en.html

Програма Erasmus Mundus – це програма Європейського союзу зі співпраці у галузі вищої освіти. "Erasmus Mundus" передбачає гранти для студентів, аспірантів та викладачів. Програма надає також викладацькі та дослідницькі стипендії в Європі для науковців з третіх країн та стільки ж стипендій для науковців ЄС.

Детальніша інформація – на веб-сторінці:

http://ec.europa.eu/education/programmes/mundus/index_en.html

Ми працюємо над подальшим розширенням міжнародного співробітництва, залученням наших співробітників та студентів до участі у міжнародних проектах; у міжнародних конкурсах на здобуття грантів; відрядженнями за кордон науково-педагогічних кадрів для викладацької та наукової роботи, на стажування, проведення спільних наукових досліджень із зарубіжними лабораторіями, медичними закладами; укладенням прямих договорів про співробітництво із закордонними навчальними й науковими установами тощо.

Детальну інформацію про найважливіші гранти Європейського союзу можна знайти за посиланням, де представлені понад 450 європейських програм фінансування, а також методологія підготовки проектів, які б відповідали вимогам ЄС.